1 |
LoyaliteitsprogrammaEen loyaliteitsprogramma is een gestructureerde marketing-inspanning die loyaal koopgedrag beloont en bevordert met als doel het marktaandeel en de winst van een bedrijf te vergroten. Het is de bedoel [..]
|
2 |
LoyaliteitsprogrammaEen loyaliteitsprogramma is een marketingactiviteit gericht op het belonen van het loyale koopgedrag van klanten. De emotionele band tussen het bedrijf en de klant wordt hierdoor gestimuleerd. Het uiteindelijke doel is de winstgevendheid van het bedrijf verbeteren. Het kan de vorm hebben van een spaarsysteem (zoals Rentepunten bij ING) of bijvoorbeeld door het leveren van aanbiedingen op maat (Bonuskaart AH).
|
3 |
LoyaliteitsprogrammaDEFINITIEMet een loyaliteitsprogramma geeft een bedrijf haar bestaande klanten iets meer in de vorm van service, een extra beloning zonder dat een tegenprestatie wordt verlangd of een voorkeursbehandeling.OMSCHRIJVINGHet doel van dergelijke programma's is de band met goede klanten te verbeteren en bestaande klanten om te zetten in nog betere r [..]
|
4 |
LoyaliteitsprogrammaStrategie die tot doel heeft om bestaande klanten te behouden en verder uit te bouwen door gebruikmaking van bepaalde methoden en middelen.
|
5 |
LoyaliteitsprogrammaMarketingactiviteit gericht op het in stand houden van een langdurige relatie met de klant door het stimuleren van de emotionele band met de organisatie.
|
<< Segmentatie | Klantprofiel >> |