1 |
PositionerenPositioneren houdt in dat je jezelf onderscheidt ten opzichte van anderen. Voor bedrijven die actief zijn in een branche met vele concurrenten is positioneren erg belangrijk. Als je jezelf goed weet te positioneren, kun je monopolist worden op dat gebied. Niemand biedt dan aan wat jij wel aanbiedt. Stel dat je fotograaf bent en je hebt voor natuurbladen gewerkt. Je zou jezelf dan kunnen positioneren als natuurfotograaf, in plaats van all-round fotograaf.
|
2 |
PositionerenEen plaats geven. Dit kan letterlijk en figuurlijk zijn. Een product in d emarkt positioneren wil zeggen dat je het een figuurlijke plaats geeft ten opzichte van gelijkaardige producten op gebied van bijvoorbeeld kwaliteit, prijs, etc. Letterlijk positioneren wil zeggen dat je een voorwerp letterlijk een plaats toekent in een ruimte.
|
3 |
PositionerenDEFINITIEBij positionering gaat het er om om aan je produkt een zodanige verzameling eigenschappen te verbinden, dat het daardoor een eigen plaats krijgt ten opzichte van concurrerende produkten.OMSCHRIJVINGHet produkt krijgt daardoor een eigen image en voldoet hierdoor aan de behoeften van een bepaald marktsegment. PRAKTIJKVOORBEELDVoorbeeld van p [..]
|
4 |
Positionerenpositioneren is het innemen van een plaats door de winkelier tussen de concurrentie ( een positie = een plaats)
|
<< portefeuille | positivisme >> |