1 |
cognitieEen enorm breed begrip dat zeker niet onbelangrijk is. De mentale processen die ontstaan tijdens waarnemen, informatie verwerken, leren, denken en problemen oplossen vallen allemaal onder cognitie. Alle mentale processen tezamen noem je cognitieve processen.
|
2 |
cognitieCognitie staat voor alles wat betrekking heeft op het vergaren of verwerven van kennis. Het is het proces om tot meer kennis te komen.
|
3 |
cognitiehogere hersenfuncties die bestaan uit volgende functies: begrips-en spraakvermogen, rekenvermogen, geheugen, aandachtsvermogen en functies zoals plannen, probleemoplossing,...
|
4 |
cognitiedenkvermogencognitieve map
|
5 |
cognitieCognitie is de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.
|
6 |
cognitiePortaal Psychologie
Psychologie – een samenstelling uit het Griekse ψυχή (psychè), ziel en λόγος (logos) woord, gedachte, rede – is de academische discipline die zich bezighoudt met het [..]
|
7 |
cognitieDe filosofie of wijsbegeerte is de oudste theoretische discipline die het verlangen en het streven uitdrukt naar kennis en wijsheid. Zij kwam voor het eerst echt op in de 6e eeuw v.Chr.. Een beoefenaa [..]
|
8 |
cognitieKennis is dat wat geweten en toegepast wordt door de mens of door de maatschappij als geheel. Veel van de menselijke activiteit vereist specifieke kennis, ervaring en vaardigheid. In de kentheorie of [..]
|
9 |
cognitieHet geheugen is het vermogen van een mens of dier om informatie te onthouden. Het omvat drie belangrijke aspecten, namelijk de opslag, het vasthouden of bewaren en het terugzoeken van informatie. Lere [..]
|
10 |
cognitieOnder informatie (van Latijn informare: "vormgeven, vormen, instrueren") verstaat men in algemene zin alles wat kennis of bepaaldheid toevoegt en zodoende onwetendheid, onzekerheid of onbepaaldheid ve [..]
|
11 |
cognitieVermogen om te kennen of te weten; het opnemen en verwerken van kennis; waarnemen, denken, taal, bewustzijn, geheugen, aandacht, concentratie en praktische vaardigheden.
|
12 |
cognitieHet vermogen om iets te leren. Dit vermogen bestaat ondermeer uit het kunnen denken, redeneren, combineren, onthouden, begrijpen.
|
13 |
cognitieCommunicatiewetenschap is een wetenschappelijke discipline die de menselijke communicatie bestudeert in al haar vormen en in verschillende contexten.
Het is dus een zeer veelzijdige discipline, die t [..]
|
14 |
cognitieWaarneming, ook wel perceptie genoemd, is het proces van het verwerven, registreren, interpreteren, selecteren en ordenen van zintuiglijke informatie. Enkele belangrijke vormen worden hieronder kort b [..]
|
15 |
cognitieDe menselijke verbeeldingskracht of fantasie is het vermogen om zich in situaties in te leven of gebeurtenissen of entiteiten te bedenken die niet bestaan, die onmogelijk kunnen bestaan of waarvan het [..]
|
16 |
cognitieDenken kan omschreven worden als een innerlijk of mentaal proces waarbij een beeld of voorstelling (van iets of iemand), herinnering (van iets of iemand), of idee (inzicht, begrip, plan) wordt gevormd [..]
|
17 |
cognitieDe kennis, het idee of de overtuiging die iemand heeft. Cognitie kan ook duiden op alle processen van leren, herinneren, waarnemen, denken, geloven en interpreteren.
|
18 |
cognitieHet denkvermogen. Het vermogen om alle informatie uit het dagelijks leven te interpreteren: * orientatie in tijd, plaats en persoon * aandacht en concentratie * tempo van informatieverwerking * geheugen * schoolse vaardigheden * redeneervermogen * leervermogen
|
<< Barf | populisme >> |