1 |
bedrijfskolomschematisch overzicht van de belangrijkste productiefasen
|
2 |
bedrijfskolomde opeenvolging van economische activiteiten die nodig zijn om een bepaald product te maken
|
3 |
bedrijfskolomOnder
de bedrijfskolom verstaan we de
schakels die een product doorloopt van
grondstoffenproducent tot en met detailhandel. Deze
schakels noemt men ook wel de geledingen,
de branches of de bedrijfstakken van de
bedrijfskolom, en de geledingen worden onderling
gesche [..]
|
4 |
bedrijfskolomal de bedrijven waarin de opeenvolgende productiestadia worden doorlopen, van oerproducent tot degene die het kant en klare eindproduct verkoopt
|
5 |
bedrijfskolomde opeenvolgende bedrijven (bedrijfstakken) die zich met de productie van een bepaald product bezighouden.
|
6 |
bedrijfskolomDit zijn alle schakels die in product doorloopt voor het bij de consument aankomt.
Bijvoorbeeld:
1) van zaadje tot karbonaadje
2) van boom tot bank
Oftewel: van oerproducent tot consument.
|
7 |
bedrijfskolomHet schema dat de levensloop van een product van oerproduct tot consument in beeld brengt.
|
8 |
bedrijfskolomVan oerproduct tot degene die kant en klare eindproducten verkoopt aan de consument.
|
9 |
bedrijfskolomalle bedrijven waarin de opeenvolgende productiestadia worden doorlopen, van oerproducent tot en met degene die aan kant-en-klare verkoopt, vormen samen de bedrijfskolom.
|
10 |
bedrijfskolomDe bedrijfskolom is de naam voor de opeenvolgende stappen (participanten of schakels in het voortbrengingsproces) die een product doormaakt, voordat het bij de klant, de consument is.
In een bedrijfs [..]
|
11 |
bedrijfskolomOpeenvolgende stappen die een product doorloopt van grondstofproducten tot en met de detailhandel. De verschillende schakels in de bedrijfskolom komen via markten met elkaar in contact.
|
12 |
bedrijfskolomAlle bedrijven waarin de opeenvolgende productiestadia worden doorlopen, van oerproducent tot degenen die kant en klare eindproducten verkoopt aan de producent.
|
13 |
bedrijfskolomLaat de schakels (die met elkaar verbonden zijn door markten) zien die een product doorloopt van grondstoffenproducent tot en met detailhandel. De finale afnemer (consument) maakt geen deel uit van de bedrijfskolom. Hij/zij voegt immers geen waarde meer toe. Door integratie, differentiatie, parallellisatie en specialisatie kan de bedrijfskolom in l [..]
|
<< Bedrijfsethiek | bedrijfsleven >> |