Betekenis Passieve merkbekendheid
Wat betekent Passieve merkbekendheid? Hieronder vind je 2 betekenissen van het woord Passieve merkbekendheid. Je kunt ook zelf een definitie van Passieve merkbekendheid toevoegen.

1

1   1

Passieve merkbekendheid


De doelstellingen van de introductiecampagne van Punica was daarom binnen 6 maanden een passieve merkbekendheid van 80 procent bereiken.

Consumenten pakken het merk dat ze herkennen van het schap.
In dergelijke situaties is passieve kennis van de merknaam soms zelfs niet nodig. Een ander merkteken is vaak voldoende. (fruitsap in de ronde fles).

Passieve merkbekendheid kan dus ook betrekking hebben op de kleur, het logo of beeldmerk, het formaat, de verpakking of de vestigingsplaats. Het merk behoeft in dergelijke situaties alleen herkent te worden. Dit verklaart waarom kinderen die nog niet kunnen lezen, toch merken en producten herkennen in de winkel.
shadd - 6 januari 2020

2

0   2

Passieve merkbekendheid


Wanneer de consument de merknaam nuiet uit eigen geheugen zonder hulp kan noemen, in zelfbedieningswinkels (supermarkten) is deze geholpen merkbekendheid voldoende men pakt dan uit alle merken die ze zien degene die ze kent.
Bron: ondernemersunited.nl

Betekenis van Passieve merkbekendheid toevoegen.
Aantal woorden:
Naam:
E-mail: (* optioneel)

<< passieve financiering passieve portefeuille >>