1 |
Passieve merkbekendheidDe doelstellingen van de introductiecampagne van Punica was daarom binnen 6 maanden een passieve merkbekendheid van 80 procent bereiken. Consumenten pakken het merk dat ze herkennen van het schap. In dergelijke situaties is passieve kennis van de merknaam soms zelfs niet nodig. Een ander merkteken is vaak voldoende. (fruitsap in de ronde fles). Passieve merkbekendheid kan dus ook betrekking hebben op de kleur, het logo of beeldmerk, het formaat, de verpakking of de vestigingsplaats. Het merk behoeft in dergelijke situaties alleen herkent te worden. Dit verklaart waarom kinderen die nog niet kunnen lezen, toch merken en producten herkennen in de winkel.
|
2 |
Passieve merkbekendheidWanneer de consument de merknaam nuiet uit eigen geheugen zonder hulp kan noemen, in zelfbedieningswinkels (supermarkten) is deze geholpen merkbekendheid voldoende men pakt dan uit alle merken die ze zien degene die ze kent.
|
<< passieve financiering | passieve portefeuille >> |