1 |
Consumptiemaatschappijsamenleving waarin consumeren een belangrijk onderdeel is van de economie,omdat daarin vraag en aanbod bepalend is.
|
2 |
ConsumptiemaatschappijDe consumptiemaatschappij is een concept dat ontstaan is in 'the gay twenties' in de Verenigde Staten en in 'the golden sixties' in West-Europa. Het concept houdt in dat de consument massaal consumeert (=vaak dingen koopt, die stuk gaan en dus vervangen moeten worden) om de massaproductie bij te houden.
|
3 |
Consumptiemaatschappijis een samenleving waar vrije tijd wordt gebruikt om goederen te kopen, om daarover na te denken en om te pronken met de aangeschafte goederen.
|
4 |
ConsumptiemaatschappijDit is een maatschappij waarbij consumeren centraal staat. De behoefte om steeds meer producten aan te schaffen (geen basisbehoeften). Maar meer om te pronken bij medeconsumenten.
|
5 |
ConsumptiemaatschappijEen consumptiemaatschappij is een samenleving waar vrije tijd overwegend wordt gebruikt om goederen of diensten te verwerven, om daarover na te denken en om te pronken met aangeschafte goederen. Deze [..]
|