1 |
KlantenbindingHet binden of gebonden houden van klanten door hen voordeel te bieden. Dit is op 3 manieren te beïnvloeden. Financieel (kortingen, beloningen, spaarsystemen), sociaal (emotioneel binden: contact, aandacht, er bij willen horen, vertrouwen en respect) en structureel (maatwerk, toegevoegde waarde, extra’s bieden, met abonnementen of contrac [..]
|
2 |
KlantenbindingDEFINITIEStrategie gericht op het behouden van bestaande klanten en het geleidelijk verhogen van de bestedingen van deze klanten.OMSCHRIJVINGDe basisgedachte achter CRM is de het versterken van de relatie met de klant, ten einde wederzijdse voordelen te bewerkstelligen. Dit komt in grote lijnen overeen met het begrip klantenbinding, echter het bind [..]
|
3 |
KlantenbindingHet streven van een leverancier naar een zodanige band met zijn klanten dat zij bij voorkeur bij hem terugkomen voor toekomstige aankopen.
|
4 |
KlantenbindingAls klanten vaak in dezelfde winkel hun boodschappen doen, dan noemen we dat klantenbinding.
|
5 |
KlantenbindingEen bedrijf probeert klanten aan zicht te binden, zodat de klanten bij een eventuele herhalingsaankoop bij het bedrijf kopen en niet bij een concurrent. Er bestaan diverse theorieën en middelen om klanten aan een bedrijf te binden. Een veel gebruikte vorm is het loyalty-systeem. Een loyalty-systeem beloont de klant iedere keer als hij/zij iets bij het bedrijf koopt. Een algemeen bekend voorbeeld zijn de `air miles` die een klant van Albert Heijn krijgt bij aankoop van levensmiddelen. Met deze air miles kan de klant sparen voor diverse uiteenlopende geschenken.
|
<< Klantcyclus | Klantentrigger >> |